Očakávané BMW R 1250 GS

BMW R1200GS / Adventure sú nepochybne na špičke predajných grafov vo veľkej časti západnej ale aj východnej Európy už niekoľko rokov – a najnovšia verzia ktorá príde koncom roku 2019, ich na tejto pozícii ešte viac upevní. GS sa budúci rok bude  volať "R1250GS".

Už od roku 2004  kedy prišla R1200GS s 1170 cm3, nahradzujúc R1150GS s 1130 cm3 , trh Adventure motoriek kontinuálne rástol. Od OHC rozvodov sa v roku 2010 prešlo ku DOHC a v roku 2013 GS získalo čiastočne vodou chladený motor, s novým podvozkom a dizajnom. Základný koncept však zostal rovnaký; boxer, kardan, paralever, telever, asymetrické svetlá a samozrejme zobák.

Nebude prekvapením, že BMW sa príliš nerozmýšľa ako zmeniť tento osvedčený recept, ale pokračuje v procese postupného zlepšovania. V roku 2019 sa najväčšia zmena odvinie najmä z nového označenia  R1250GS. Toto bude síce nové označenie motocykla, ale skutočné zvýšenie kapacity je viac ako  o zvyčajných 50 cm3. V prípade, že existujúci kvapalinou chladený motor GS je skutočne 1170 cm3, tak motor GS 2019 bude mať objem 1254 cm3 a teda nárast o 84 cm3. Výkon sa zvýši na presne 100 kW (136 koní). Na porovnanie aktuálne R1200GS má 92 kW (125 koní).

R1250GS bude dosahovať svoj maximálny výkon pri rovnakých otáčkach (7750 ot / min) ako aj aktuálne R1200GS, avšak vďaka svojmu zvýšenému objemu je pravdepodobné, že krútiaci moment bude posadený ešte nižšie a krivka Nm bude posilnená pridaním variabilného časovania ventilov. Naše zdroje do slova a do písmena nepotvrdzujú ani nevyvracajú, či sú fámy okolo VVT pravdivé, ale špionážne zábery prototypu motora 2019 ukazujú, že hlavy valcov sa výrazne líšia od súčasného modelu, čo naznačuje, že sa tam udiala zásadná zmena.

Rovnako ako v prípade súčasného modelu R1200GS, bude v niektorých krajinách v budúcom roku R1250GS ponúkaný aj ako výkonovo obmedzená verzia s výkonom 79 kW (106 koní), aby vyhovoval miestnym predpisom.

Možno ste si (tak ako aj my) mysleli, že BMW tento väčší, upravený motor pôjde ruka v ruke s kompletne prepracovaným podvozkom a karosériou, ale zatiaľ to vyzerá tak že BMW Motorrad ide skôr smerom postupného zlepšenia než smerom radikálnych zmien.

Čísla, ktoré sme videli, ukazujú, že z hľadiska jeho základných rozmerov sa model 2019 R1250GS v porovnaní s aktuálnym modelom nemení.

Okrem výrazne zvýšeného výkonu a objemu motora sú najväčšími zmenami v špecifikáciách hmotnosť a hladina zvuku. Úroveň decibelov klesne z 92dB na 88dB.

Hmotnosť? R1250GS, ako aj Adventure priberú každá po 5 kg v porovnaní s modelom 2018. Kde sa skrývajú tieto kilečká? Niektoré z nich sa pravdepodobne nachádzajú v novom výfukovom systéme (nižšia hlučnosť) a samozrejme aj v očakávanom variabilnom časovom systéme ventilov.

Zaujímavé je, že napriek zvýšeniu výkonu, model R1250GS nebude mať vyššiu maximálnu rýchlosť. Podľa údajov, ktoré sme videli, R1250GS dosiahne 219 km/h  a Adventure končí na 212 km/h. Toto nám naznačuje, že nový motor nebude mať aj novú prevodovku. Je to dobrá správa, pretože zvýšený pomer koncového prevodu by mohol zmenšiť lepšie zrýchlenie, ktoré sľubuje výkonnejší motor.

Na novú R1250GS si ešte musíme trošku počkať. Očakáva sa, že BMW bude na začiatku októbra prezentovať GS spolu s novým R1250RT na výstave Intermot v Kolíne nad Rýnom.

 

BMW Moto - raptor

Galéria:

Foto

Spať do Diskusia k článkom

Očakávané BMW R 1250 GS

Poslať odpoveď
744 videní

- z 0

Odpovedať

Nemôžete upravovať príspevky ani odpovedať:                      Skontrolujte či ste prihlásení                                                  

Z nášho fóra

Piestne kruzky

od: Merlin00 16.11.2018 o 21:11

Problém s ABS

od: francuz 11.11.2018 o 08:11

Kolko mate najazdene?

od: ivan 23.10.2018 o 19:10

BMW F 850 GS Gran Canaria test

od: Merlin00 04.10.2018 o 00:10

BMW R 1250 GS HP

od: raptor 18.09.2018 o 07:09

Reklama

Prihlásenie

Kategórie