Téma

Spať do BMW R45,65,80,100

Piestne kruzky

Poslať odpoveď
660 videní
yanchi
yanchi
Zdravim vospolok,
kedze ide pomaly zima, rozhodol som sa, ze si na mojej R100 r spravim taku malu generalku motora. Kedze motor mal nizsiu kompresiu ako by sa ziadalo, rozhodil som valce, hlavy, piesty... Meraniami som zistil, ze najvacsi problem bude v netesniacich sedlach ventilov. Ale pre istotu som odmeral aj piestne kruzky.
Bocne vola (flank clearance) bola na vsetkych kruzkoch v ramci normy. Horsie to uz bolo s volami na zamkoch kruzkov. Tam som sa nedostal do pozadovanych hranicnych tolerancii. Tesniace kruzky by mali mat max. 0.5mm (moje maju od 0.55mm do 0.67mm) a stieracie max. 0.4mm (moje maju 0.68mm a 0.6mm). Takze by som povedal, ze vymenit kruzky.
Problem je, ze co som cital aj po inych forach, tak ked chalani kupili aj nove kruzky, stale boli mimo tolerancie - aj s original BMW kruzkami (udajne su tie pozadovane fabricke tolerancie az prilis male?). Zevraj je dost problem zohnat vhodne kruzky.
Druha vec je, ze motor nezral nejako moc oleja (cca 2dcl na 500km) ani nedymil.
Co s tym teda? Neviete niekto o kruzkoch, ktore nebudu mimo tolerancie? Pochybujem, ze ked nejake kupim a budu zle (s moc velkymi volami na zamkoch), ze mi ich zoberu naspat. Navyse oversize kruzky som do tychto nicasilovych valcov nevidel.
Vdaka za kazdu radu.
Merlin00
Merlin00
Neber to ako radu, ale nazor, alebo moju skusenost.
Ten airhead, to je kovacska praca.
Tam su dolezite najma..
Aby boli v poriadku, vsetky klzne casti na kluke, piestnych capoch, aby tesnili vsetky gufera.
Olej sa straca najma cez unavene gufera ventilovych stopiek.
Rovnako je dolezite, Aby ventili dobre tesnili, teda ak mozes a mas cim, tak nielen zabrusit, ale najprv frezkou zarovnat sedla, ventily, ak je este co, alebo vymenit ventily a zalapovat na sedla.

Ak ma kruzok malu toleranciu v "zamku" vzdy sa da zvatsit.
Vatsiu uz ale nezmensis.

Co sa tyka piestnych kruzkov, vymen ich, ak uz su moc tenke, ale vola v zamku, nieje smrtelny tolerancny rozmer, tade sa ti to stracat kompresiu nebude.
U motorov tohoto typu, sa postupne stracaju kruzky, ale valec ostava "na veky".
Ak sa teda nepridere.
Dolezite je, ci nieje ohoblovany piest, lebo ak postupne rokmi, ak nebola trebars dobre nastavena zmes, ci uz chudobna, alebo moc bohata, tak na spodnej casti piestu, sa vytvori jazva a ubuda z neho material, co robi potom problem v spravnom chode vo valci.
Ak valce niesu nacate, nikasil je v poriadku, piesty su v poriadku, tak len vymen kruzky, skontroluj salky na kluke, loziska v capoch, vymen gufera, ako ventilove, tak aj na kluke, pripadne pokontroluj, ci nieje nejaka zrada aj inde, kde by ta to casom zase matalo rozborkou a motor bude zas zit svoje tisice km.

Ak to chces hrat na kvalitu a mas na banany, ked uz mas tu opicu, tak sa da kupit vselico, aj big bore kit, alebo klasika napriklad tuna.
https://shop.siebenrock.com/Engine/Replacement-Kit:::1_5.html?XTCsid=3njss0cflbj38egu1b560c8k50

Dovolim si doporucit, na miesto klasickej spojky /povodne tusim rozmer trabant, alebo MB1000 skoda?/ od siebenrocku tu amorfnu spojku, je fakt dobra. Olejovzdorna.
Druhovyroby nieje nejak extra vela, ale robi sa na to skoro vsetko.

Ak si si isty, vies co robis, kruzky sa daju objedant aj uplne inak..
Aj take, ako si bezne nekupis.
https://www.komapistonrings.com/cz/vyrobni-program/pistni-krouzky
yanchi
yanchi
Velka vdaka za radu.

Uplynulo par dni tak to mozem znova ozivit o nove poznatky.
Meral som nejake dalsie veci, vole na ventiloch, vole na voditkach ventilov, dosadacie plochy na sedlach, ojnicne loziska atd... Nic z toho nastastie netreba menit, vsetko je ok. Dnes som zalapoval ventily, zajtra idem poskladat hlavy.

Zaujimave je, ze su tu neni ziadne gufera. Aspon ich netreba menit.

Piesty nastastie tiez nie su nacate, ziadne zodrane casti na nich niesu. Tak isto nicasil.
Tak chcem objednat nove kruzky a uvidime. Problem nebola prilis mala medzera na zamkoch, ale prilis velka! A to sa mi na tom nezda. Na viacerych forach som cital, ze aj original nove kruzky maju proste vacsiu volu v zamkoch ako by mali mat podla tabulky. Bojim sa, aby aj tie nove nemali teda moc velku medzeru na zamkoch. Uvidime.

Pri vymene kruzkov treba dat valce honovat? Ci netreba?
Merlin00
Merlin00
Je davno, co som ten motor kuchal.
Kdesi mam taketo gufera, co som si oznacil ako R80, R100, ale asi to bolo z K100..
taketo su to..
http://www.wunderlichamerica.com/mm5/graphics/00000001/1134047%20BMW%20Valve%20Stem%20Seal%20K75%20and%20K100%2011%2034%201%20464%20047-1_540x360.jpg
Mam dojem, ze nesedeli do hlav R850.

Honuje sa liatina, nikasil je na veky vekov.
To sa honuje len pri vyrobe, potom uz nie.
Ak sa poskodi ta vrstva nikasilu, muselo by sa to nechat znova potiahnut, alebo skor kupit valce nove.
Prakticky to len prekruzkujes, ak mas zdrave piesty.
yanchi
yanchi
Noo tiez si myslim, ze to bolo z ineho, R100 (teda aspon moje valce) maju iba ventil, sedlo, voditko ventilu, segerka na voditku, 2 podlozky pod pruzinu ventilu a zamok. Inak ziadne gufero.

Hmm no tak fajn, kedze nicasil je ok, piesty tiez pockam na kruzky a uvidime, co to povie...
Zatial vdaka.
Merlin00
Merlin00
Matne si pamatam, ze nejake tesnenia ventilov boli v airheadoch.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181009/a5289be5f792ecf1a009c5ec0fa58312.jpg
Ale to moze byt iny motor, ako R100.
yanchi
Merlin00
Merlin00
No teda, zas som mudrejsi.
Ten obrazok, je "moderny motor", dokonca to ma aj priruby na EGR (diel c22) , koli katalyzatoru. Ten motor a moto sa robili az do polovice 90tych rokov.
Prave taky motor R80RT som kuchal, zda sa mi, ze gufera mal.
Ono v podstate ten olej tade moc stracat nebude, ale divim sa.
yanchi
yanchi
Tak to tu trochu ozivim. Dnes prisli kruzky, tak som to znova premeral a je to uz viac-menej v poriadku.
Vole na zamkoch sa zmensili, aj ked treba povedat, ze jeden-dva kruzky su mierne nad toleranciou (cca 0.03-0.04mm).
Ale aj tak som rad, lebo je to lepsie ako to bolo.
francuz
francuz
ja menim niekedy bud tyzden, tsk pre zsujimavast napisem
yanchi
yanchi
Pre informaciu, daval som kruzky zn. Goetze
yanchi
yanchi
Este taka otazka: ked sa robi takato generalka, treba nechat aj vole na ventiloch ako na novom motore (0.15mm saci a 0.25mm vyfukovy)? Alebo normalne standardnych 0.1mm a 0.2mm?
Merlin00
Merlin00
Po zabruseni ventilov, to sprav po "americky"
Jeden pliesok plechovky od coca coly vystrihnuty z boku je 0,12mm na sacie ventily kompromis..
Dva pliesky su 0,24 na vyfuk akorat..
Nezaudaj, ze po takejto GO, sa maju skontrolovat ventily v case skor, lebo to je motor, ktory si sada, najma tesnenie a potom sa zmensia vole.
Aj ventily si sadnu, takze az sa na tom na jar povozis a motor sa zohreje, je dobre to skontrolovat aspon po 2000km znova.
yanchi
yanchi
Aj som si myslel, ze tak nejak to bude. Nechal som trochu vacsie vole ako 0.1 a 0.2, takze by to mohlo zatial stacit. Teraz to chcem prestartovat a cez zimu obcas natocit aby to nestalo pol roka... a na jar po nejakej normalnej jazde skontrolovat a dostelovat.
Vdaka.
francuz
francuz
0,15 a 0,25,po 1000km 0,10 a 0,20
francuz
francuz
tesniace cca 0,65
stieraci cca 0.8

motorka dost dymila
yanchi
yanchi
To boli s tymi starymi kruzkami? Ci nebodaj uz s novymi..?!
francuz
francuz
to su hodnoty starych.
sada novych na jeden valec cca 45 eur
yanchi
yanchi
Uz som sa zlakol.
Hej, na moju 100ku stala sada tiez tak priblizne. Bral som to z anglicka, reklamu tu nebudem samozrejme robit, kto by chcel vediet, mozem napisat do spravy.
francuz
francuz
vcera som meral valce a piesty, vsetko krasne v tolerancii. valce su sko nove

1-20 z 22

Odpovedať

Nemôžete upravovať príspevky ani odpovedať:                      Skontrolujte či ste prihlásení                                                  

Z nášho fóra

Piestne kruzky

od: francuz 10.12.2018 o 08:12

MOTOSCAN

od: gusto 28.11.2018 o 11:11

Problém s ABS

od: francuz 11.11.2018 o 08:11

Kolko mate najazdene?

od: ivan 23.10.2018 o 19:10

BMW F 850 GS Gran Canaria test

od: Merlin00 04.10.2018 o 00:10

BMW R 1250 GS HP

od: raptor 18.09.2018 o 07:09

Reklama

Prihlásenie

Kategórie